söndag 16 maj 2010

Lördag

Det såg inte hoppfullt ut på morgonen när jag klev upp och tittade ut genom fönstret. Så jag packade ihop regnkläder och ombyteskläder innan jag åkte till stallet. Sen var det dax att göra Sigge ren och fin, lasta in honom i transporten och bege oss mot Insjön på hopptävling. Regnet öste ner hela vägen, väl på plats var det bara att klä på sig regnkläderna och gå banan. Tävlingsledningen meddelade att det var tillåtet att tävla i regnkläder, när jag lastade ut Sigge så slutade det regna men jag trodde att det snart skulle börja igen så jag behöll regnjackan på i stället för kavajen. Några minuter senare så sken solen förfullt och jag höll på att flyta bort i en jacka som inte andades för fem öre! När jag hade ridit första klassen så var jag rejält svettig.. men vad gjorde väl det när Sigge hade gjort sin bästa runda på tävling hittills =)

Sen var det dax för lag klassen (i den var inte jag med) det var riktigt spännande, det blev omhoppning mellan Romehed stallklubb (tror jag att dom heter) och Älvdalens Ridklubb. Älvdalen slutade tvåa, det kan tilläggas att älvdalens lag bestod av två storhästar båda travare, två ponnys som är uppklassade till stora hästar, båda ponnysarna är i 20års åldern och den ena av dom är oxå travare!



Klassen efter var 110cm där var jag och Sigge med, det var andra gången vi red den höjden. Sigge var super duktig och gick felfritt =)
Ett stort grattis till Sarah som vann 110 klassen + fick pris för dagens bästa ekipage!!
Svettiga och trötta så gav vi oss av hemåt, medans jag satt i en bil varm som en bastu och undrade hur jag tänkte när jag köpte ännu en bil utan AC. så kom jag på att jag satte på mig långkalsonger på morgonen.. hade nog inte behövt det när det är över 20 grader varmt ute!

Men med två rosetter hängande i backspegeln på vägen hem så kunde jag inte annat än att vara nöjd och glad ändå =)



3 kommentarer:

  1. Grattis!!
    Det är väl skönt med lite värme =)

    SvaraRadera
  2. Ja värmen klagar jag då inte på.. klagar gör jag bara på långkalsongerna =)

    SvaraRadera
  3. Ni är så himla duktiga... nästa tävling kanske man får hänga på och heja på allvar!!!

    SvaraRadera