torsdag 20 januari 2011

Sömn brist!

Idag har jag haft mammas hundar sovande hos mig efter mitt nattpass på jobbet.
Det var iallafall meningen att dom skulle sova, men Balder tyckte tydligen att det var läskigt att sova borta..
Så medans jag och Odde FÖRSÖKTE sova så pep och gnällde han.
Jag förstår att eran första tanke är: varför inte bara stänga ut honom från sovrummet!?
Men det ska jag berätta för er, då ersätts nämligen pipande och gnällande med skällande!
Inte ett dugg bättre kan jag lova, snarare tvärtom..

Så mina vanliga 5timmars sömn efter nattpass blev idag bara ca 2.5 timmar och inte ens dom fick vara sammanhängande.
Som lärdom av dagens misstag har jag lärt mig att i fortsättningen göra som jag brukar när dom ska passas under min nattvecka, nämligen sova hemma hos dom istället!

Tur att han är s söt så man förlåter honom snabbt =)



Helt slut la jag mig för att försöka få lite mer sömn innan det var dax att bege sig till jobbet igen. Och sov det gjorde jag!
Jag till och med stängde av klockan utan att veta om det, som tur var så kom Skrabban hem idag och kom in å frågade om jag började jobba tio. Nä sa jag, jag börjar nio. Hur mkt är klockan då?
Kvart i nio fick jag till svar!

Gissa om jag flög upp ur sängen, kastade mig in i duschen, slängde på mig kläder och for iväg som en galning..
Men i tid kom jag! =)


1 kommentar:

  1. men inte så tidigt som du Brukar =)
    o det var en rolig syn när du stod där förkylder o nyvaken under björnfittan o såg ut som ett frågetecken när Anna sa.. Fy fan hur du ser ut =)
    Ja det kan man leva på ett tag nu.. haha..
    Krya på dig o sov nu ordentligt idag.

    SvaraRadera