tisdag 9 mars 2010

Pyssel

Har blivit inspirerad av Annas snygga mössor och så jag bestämde mig för att lära mig virka.. Började i söndags kväll med en snabbkurs för Anna, målet var att virka ett pannband. Det tog mig nästan hela natten då jag fick repa upp och börja om ett antal gånger, men tillsist blev det klart =) Så för att göra det hela lite mer spännande så fick jag en snabbkurs igår kväll av mamma i hur man virkar en mössa vilket skulle bli nattens projekt.. Men när det var dax att byta färg så upptäckte jag att jag hade glömt det andra garnet hemma =( Men men jag har en natt kvar att jobba så jag får väl göra ett nytt försök då..


4 kommentarer:

  1. Ja det blev ett sånt fint pannband. Jag är jätteimpad av hur ambitiös du är Jonna...mitt första virkade projekt såg absolut inte så där bra ut.

    SvaraRadera
  2. Men va du kan!!
    Själv väntar ja på mössor, var till svärmor i helgen och hon hade virkat OS mössor till mig och Wilma men dom var för små. Så nu väntar vi på en storlek större =D
    Är du och Anna ledig nån dag frammöver så vi kan ta en date?

    SvaraRadera
  3. Ja du Kristina, det är nästan så jag är förvånad själv =)
    Jag satte mamma på att virka OS mössan till mig..
    Jag ska kolla med Anna, hade varit roligt med en dejt!

    SvaraRadera