tisdag 16 februari 2010

Tur att man har en snäll pappa!

Blev övertalad av min sambo att ta hans bil till jobbet igår (min som har drag behövdes för att köra skotern på service idag på morgonen). Jag frågade om han bil skulle starta på morgonen även om det är kallt (den har ingen motorvärmare) eftersom jag inte hade någon lust att gå hem efter ett natt pass på jobbet, klart den gör blev svaret..
Och det var väl klart att den INTE gjorde! Så där stod jag utanför jobbet på morgonen med en bil som var STENDÖD, sambon hade dragit till Sthlm och skickat iväg min bil med en skoter till Mora. Vad gör man.. jo, jag ringer naturligtvis till min snälla pappa som får komma och hämta mig. Efter ca 5timmars sömn var det dax att promenera hundar och sedan begav jag mig till stallet för att hinna in i ridhuset och hoppa innan lektionerna började. Tur att jag hade ställt som krav att min bil skulle vara hemma senast kl 13 annars skulle jag aldrig ha hunnit.. måste ha känt det på mig!
När jag var klar på stallet så åkte jag och hämtade pappa så vi kunde kabla igång bilen. Men vem har sagt att det ska vara lätt.. Efter att ha lyckats rulla ut bilen från parkeringsfickan för att kunna komma åt att kabla igång den, viasade det sig att det gick inte iallafall.. bilen gav inte ifrån sig ett ljud =(
Då beslutar vi oss för att bogsera hem bilen, men inte heller det fungerar då det visar sig att det finns ingenstans att att fästa bogser linan! Hmm.. då var det bara att rulla bort bilen till gästparkeringen, skruva loss batteriet och ta hem och ladda det. Det var inte fullt lika enkelt som det låter kan jag lova... Jag hade aldrig klarat det utan pappas hjälp!
Tillsist kom jag hem så jag hann duscha och vila en timme innan det var dax att återvända till jobbet.
Tack för all hjälp pappa!!




Måste bara visa vad snälla Anna har stickat till mig..
Ett mobilfodral i form av en lovika vante!

Tack Anna!


2 kommentarer: