söndag 14 februari 2010

ONSDAG
På morgonen åkte jag, Ärtan, Jenny och Lotta till Borlänge för shopping tur på Aubiose. Skulle ha varit där nån dag tidigare för det var väldigt ut plockat =(
Men jag hade tur! Jag var på jakt efter ett par nya pikeur ridbyxor och det fanns ett två par kvar som inte var helskodda och dom var i min storlek!! Gissa om jag var glad =)
Tack för en trevlig dag!

TORSDAG
Dagen ägnades mestadels åt jobb och efter det en kvällstur med hästen. Inget mer spännande än så idag..

FREDAG
Ledig dag! Började dagen med en sovmorgon. Sedan bar det av till stallet, fixade iordning hästen och gav oss ut på en tur i solen. Mysigt!!

När jag var klar i stallet så bestämde jag mig för att ta en skotertur till sjöändan, där sambon och några till höll på att hugga för fullt. Men det är inte alltid lätt att vara jag.. Efter en halvtimmes slitande i dom där jävla snörena gav jag upp! Jag lyckades inte starta nån av skotrarna =( (Ja trot eller ej.. jag fick faktiskt välja vilken jag ville!) Så då var det bara att ta bilen så långt det gick och sedan gå sista biten.



LÖRDAG
Idag var det skoter tur till Rämma med Rotriders på planeringen! Men jag hade lärt mig min läxa dagen innan.. jag klarar inte att starta skotern själv när det är kallt. Så det var bara att gå upp tidigt så sambon kunde starta den åt mig innan han skulle iväg vid 8. Vid minus 22 grader ute fick även han kämpa en stund innan den startade.. På med massor av kläder sen bar det av upp mot stallet där vi skulle träffas.
När vi gav oss iväg hade temperaturen stigit till -18 och solen började värma. Vilken toppen tur det blev! Fina leder så gott som hela vägen, det var bara på slutet som Malin lurade ut oss i drygt en meter lös snö som det blev lite problem med skotrar som fastnade osv. Men det finns inget som inte ett gäng stall brudar fixar och vi hade lika roligt då =) Jag kan lova att ingen av oss frös när vi var framme!
När vi kom fram till Rämma så hade Håkan och Micke gjort upp eld, kokat te och kaffe så det var bara att slå sig ner i slogboden och fika.. snacka om servis =) Med trevligt sällskap, strålande sol och bara -1 i skuggan var det omöjligt att göra annat än att njuta!
Tack alla för en toppen dag!

SÖNDAG
När jag klev upp idag så stod det en buket rosor på bordet till mig =)



Hoppas ni har haft en bra alla hjärtansdag ni oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar