måndag 21 februari 2011

Blondinerna som blev blåsta

Jag har en Canada Goose jacka som jag bara älskar, men den är kort i modellen och eftersom det har varit så jäkla kallt denna vinter så ville jag ha en till fast i modell längre.

Så jag började kolla runt på nätet och hittade ett ställe som sålde dom till kanon priser! Jag visade sidan för en vän som oxå var på jakt efter en ordentlig vinterjacka. Först vart vi båda helt lyriska, men efter att ha granskat sidan noga så kom vi fram till att den nog inte var så seriös trotts allt. Så vi letade vidare och hittade men dissade några hemsidor till.. Tillsist hittade vi äntligen en Fabriks outlet på nätet som både verkade seriös och hade fantastiska priser på de jackor vi var ute efter! Efter lite tvekande så bestämde vi oss för att slå till..

Beställningen gjorde vi i slutet av december och leveranstiden var utsatt till 10-14 dagar, vi fick ett kolli nr som vi kunde följa jackornas väg på. När 10dagar hade gått och jackorna ännu inte verkade ha blivit skickade så blev vi lite oroliga men tänkte att det hade ju trotts allt varit nyår osv.
Den 15 januari kunde vi äntligen se att dom blivit skickade och vi kände oss aningen lättade, men sedan passerade flera dagar utan att det hände något och vi började fundera på om de skickades men flaskpost...
Vi mailade och frågade vart paketet tagit vägen och fick tillbaka ett svar med samma kolli nr och ombads söka paketet själva via det.
27 januari så vi dock på kolli nr. att de hade kommit fram till Stockholm, hurra tänkte vi nu borde vi snart ha dom!
Men ack vad vi bedrog oss..

Dagarna blev till veckor och ingenting hände, jag skickade ett antal mail med förfrågningar om varför dom aldrig kom. I svaren fick jag bara samma kolli nr som jag redan hade, tillsist skrev dom att dom skulle ringa DHL och ta reda på vad som hänt och sedan återkomma till mig. Vilket dom naturligtvis inte gjorde. Jag skickade ett nytt mail där jag ännu en gång talade om att om jag inte fick jackorna inom det snaraste så ville jag ha pengarna tillbaka. Svaret jag fick på det mailet löd så här: "Fattar du inte att du måste ta kontakt med posten ang ditt paket"
Det var allt som stod, trevlig personal på det stället..

Men jag gjorde som jag blev tillsagd och ringde postens kundtjänst, dom var trevliga men kunde inte förstå varför paketet inte blivit skickat vidare. När dom försökte spåra det så kunde dom se att det kommit till Stockholm, men de kunde inte hitta igen det hur dom än försökte. Dom bad mig säga till dom som skickat det göra en rekmalation hos posten, men det talade jag om direkt att det var inte lönt för då skulle jag aldrig få se röken vare sig av jackorna eller pengarna det var jag helt övertygad om!
Istället så fick jag en mailadress till postkontoret i Arlanda så jag började maila med dom. Efter ett tag så hittade dom igen mitt paket, det visade sig att de idioter som skickat iväg det visst hade missat att skriva en adress på det så dom hade inte haft en aning om vart det skulle skickas! Smart va..

Efter att ha skickat diverse kvitton och dylikt till Arlanda så fick jag äntligen en avi i brevlådan om att jag hade ett paket att hämta ut. Det verkade nästan för bra för att vara sant, vilket det naturligtvis oxå var!
Jo visst hade jag ett paket att hämta ut, men mot en kostnad på 1424 kr. Jackorna och frakten var redan betalda och man skulle inte behöva betala ngn tull enligt hemsidan.
Det var inte så mkt annat att göra än att lösa ut paketet..

Nervöst öppnade jag paketet och tittade på jackorna..
Stl. XS som vi beställt stod det åtminstone på min att det var, på min väns jacka hade de däremot själva skrivit ett X framför S:ett
Men de var ungeför lika i storlekarna ändå, vilket i och för sig inte gjorde ngn större skillnad eftersom de passade bättre på våra sambos än oss.. Kort sagt var de väldigt stora!

Plus visade i torsdags ett program om folk som blivit "blåsta" när det handlat märkes kläder på nätet av Fabriks Outlet, naturligtvis var det just där ifrån som vi handlat!

Det mest retsama i den här historien är att vi faktiskt tyckte att vi äntligen hittat ett ställe som verkade seriöst!

Men vi försöker se det positiva i det hela.. Vi fick ju faktiskt var sin jacka (kanske inte den vi hade tänkt) vilket tydligen var mer än vad många andra fått som beställt från dom har fått och inte har vi fått ett enda hot mail än så länge (en del hade fått det oxå)  =)
Vi har även lärt oss en läxa av vårt misstag - Låter det för bra för att vara sant, så är det oftast det!

Så nu går vi runt i våra alldeles för stora jackor, som faktiskt är ganska varma och försöker skratta åt historien!

Så nu har ni fått höra historien om två blondiner som blivit blåsta, hoppas ni inte gör om vårt misstag =)

3 kommentarer:

  1. HAhahahaahh... ja det är ju otroligt hur positiva ni är efter en sån blåsning... hahahhahah..

    SvaraRadera
  2. Herregud! Att det ens finns såna som anstränger sig för att ha såna företag :@ Tur att ni fick era jackor till slut iaf! :)

    SvaraRadera
  3. Japp, vi hade tur i oturen!
    Eftersom man inte kan göra ngt åt saken, är det väl lka bra att skratta åt det istället =)

    SvaraRadera