måndag 6 december 2010

Typiskt karlar

Helgen har gått i rasande fart som vanligt, särskilt går dagen...
På fredagen frågade jag Skrabban om vi skulle ta en tur till Ikea på lördagen, eftersom vi var i stort behov av en ny säng. Svaret blev inte helt oväntat ett nej.

Så på lördags morgonen (förmiddagen) klev jag upp och åkte till stallet för att hänga på de andra brudarna upp till klubben och hoppa.
Lagom tills hästen var iordning och vi var på väg att bege oss till klubben ringer Skrabban och frågar om vi ska åka till Ikea för dom har erbjudande på sängar..
Jag insåg att det var lika bra att passa på för vem vet när man skulle lyckas få med honom nästa gång..
Så det blev ett ganska stressat ridpass, för att inte tala om allt annat som skulle hinnas med innan. Men kvart i fem var vi på plats på Ikea och med ca en timme kvar till dom stängde var det bara att sätta full fart! Vi hann prova ut ressår madrass, bäddmadrass och hitta en sängstomme som vi ville ha, men det var oxå allt. Jag tror att det var det Skrabban hade räknat ut, för att han skulle slippa gå där så länge.. Typiskt karlar

Kl: 17.50 stod vi i kassan och betalade, kl: 18.00 stängde varu utlämningen, vi hann precis! Klockan hann närma sig halv elva på kvällen innan vi hade hämtat upp B och kommit hem.

Sängen som vi har haft i sovrummet uppe hade vi bestämt att den skulle flyttas ner till gillestugan, så det satte vi fart med. Dock var det inte så enkelt som vi hade tänkt, den gick nämligen inte ut igenom sovrumsdörren utan vi fick lov (var tvungna) att skruva isär så gott som hela sängen, bära ner den och sedan skruva ihop den igen. När det var klart så var klockan närmare två på natten å vi stupade i säng.

Igår var tanken att den nya sängen skulle monteras ihop, men det var inte det lättaste! Efter att ha hållt på nån timme la jag ner det hela och åkte till stallet istället. Med tanke på hur lite tid jag har framöver så lär det dröja innan jag kan sova i den =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar