fredag 24 september 2010

Säg den lycka som varar..

Fick besked i morse att min bil äntligen var klar, så det var bara att komma och hämta den.
När jag kom dit och satte mig i bilen och för att köra hem den så var den sten död..
In och hämta ut en ur personalen som garanterade att dom hade testkört den nån timme tidigare och det hade inte varit några problem då. Tillsist fick han igång den med en batteriladdare och jag blev tillsagd att ladda batteriet på den, vilket jag gjorde direkt jag kom hem.
Ett par timmar senare skulle jag ta en tur till stallet och tänkte att batteriet borde räcka dit & tillbaka iallafall.. Men den gick fortfarande inte att starta och när jag tog ur nyckeln ur bilen så fortsatte det att lysa lampor på instrumentbrädan, sen hoppade även fläkten i motorn igång?! Då hade ju bilen stått still i 5-6 timmar så motorn kunde knappast vara varm.. Naturligtvis så var klockan så pass mkt att verkstaden redan hunnit stänga, så det hela slutade med att vi fick skruva ur batteriet ur bilen och på måndag så lär jag väl åka ner med den på verkstaden igen..

Som sagt, Säg den lycka som varar...

1 kommentar:

  1. Jamen så trevligt =) Förstår om du är en aning frustrerad..

    SvaraRadera