tisdag 13 juli 2010

underbart är kort

Då har den första semerterveckan tagit slut och jag har återvänt till jobbet igen..
I måndagas morse bar det av söderut, jag och syrran hade lånat pappas bil för att komma undan lite billigare eftersom det är en diesel.

Allt flöt på till att börja med. De första 40milen gick rasande fort tyckte jag, men det kan ju oxå berott på att jag sov =)
När vi passerat Gtb. och äntligen kom ut på 120 väg så hör vi ett oro veckande läte under bilen.. det var bara att leta reda på första bästa avfart och ta en titt. Det visade sig att plastskyddet (eller vad det nu heter) hade delvis lossnat och gått sönder. Eftersom klockan hade hunnit bli 16.10 så hade de flesta verkstäder stängt, så vi fick åka ca 7-8 mil i en hastighet av hela 70km/h. Men tillsist hittade vi en verkstad som hade jour öppet!



Jag försökte byta golfen mot bilen på bilden under, men det gick dom inte med på ?!

Efter en del om och men så kom vi i alla fall fram.
Det var super kul att få träffa den underbara familjen Hulltemark igen!

Tror ni att det går att få så här stora citroner i Dalarna oxå..


Vi har haft tur med vädret som har varit på topp, polen var så varm en dag att till och med jag tog ett dopp en kväll =)

Men det där med konster i vattnet får dom andra stå för..


Undrebart god mat har vi blivit bjudna på


En dag var vi inne i en annorlunda handelsträdgård



Sedan var vi naturligtvis på Falsterbo horse show!
På fredagen såg vi bla nationshoppningen, som Sverige dessutom vann!

Och så har vi självklart varit på stranden =)
Är det semester så är det..

I Skåne så finns det även sjörövar skepp..
men det är snälla sjörövare som säljer glass


Här kommer lite bilder från sista kvällen









Som vanligt tog semestern slut alldeles för fort och det blev dax att bege sig hemåt igen..
Men en bensträckare på Gekås blev det förstås =)

2 kommentarer:

  1. Jamen nu ser jag ju att du blkivit en fullfjädrad fotograf =) då kommer jag snart på kurs då..

    SvaraRadera
  2. Haha.. nja det var väl att ta i! Men med vackra vyer och en bra kamera så är det betydligt lättare att lyckas =) Tar man dessutom riktigt många bilder så är det oftast åtminstonde några som blir bra.. =)

    SvaraRadera