måndag 21 september 2009

Söndag

Vaknade av klockan 04.00 och var inte det minsta sugen på att kliva upp, så jag stängde snabbt av den igen. Lite drygt en timme senare vaknar jag av att Bejo vill komma in i sovrummet, så jag kliver upp och släpper in honom. Kryper raskt ner under täcket sen igen, men får ångest över att jag var så lat och inte åkte. Funderar snabbt ut att om jag sätter en jävla fart så hinner jag rida andra klassen, så jag kastar mig upp ur sängen, slänger på mig kläderna och åker till stallet. Packar i bilen, in med hästen i transporten och ger mig iväg. Är klar med hästen och hemma igen till strax före fem. Kastar i mig lite mat, in i duschen, kl. sex åker jag till Malin (som fyller år) och äter tårta. Sen vidare till stallet plockar in hästen, tar en kvälls prommis med Bejo, lämnar han hos mamma, lägger mig och sover/vilar en timme innan det är dax att åka till jobbet för att jobba natt. Sen var helgen plötsligt slut..

5 kommentarer:

  1. Tänk så fort en helg kan gå när man har roligt jonna... hahahah

    SvaraRadera
  2. Är du säker på att du är riktigt frisk jonna??!!?? Uppe med tuppen, o FÖRE tuppen på en ledig helg?! ja jag säger då det. =)

    SvaraRadera
  3. Nej Stina, ibland undrar jag själv vad det är för fel på mig! Men på onsdag och torsdag har jag sovmorgon och då ska jag sova lääänge!!

    SvaraRadera
  4. Jamen annars kan ju stina väcka dig sådär runt halvsju om du vill =)

    SvaraRadera
  5. Tack men nej tack Stina! Vänligt av dig men jag tror jag står över =)

    SvaraRadera