lördag 30 april 2011

Igår var det en riktigt mysig dag!
Det bev en sen men riktigt god frukost, sedan gick vi och hälsade på Per, Lotta, Wiggo och ny tillskottet som ännu inte fått ngt namn =)
Efter det pysslades det på en del hemma och fick fram utemöblerna, planterade lite blommor och inhandlade nya ljuslyktor att ha vid slogboden. På eftermiddagen grillade vi i slogboden innan jag åkte till stallet och gav hästarna middag. Poff! så var dagen så gott som slut och det var dax för mig att sova en stund innan jag skulle bege mig till jobbet för ett natt pass..


Men att försöka sova hemma hos mig när det är fotboll på tv:n är lättare sagt än gjort! Trots att jag jag la mig i källaren så kunde jag höra vart enda ord på tv:n.. Och när jag precis lyckats koppla bort det och nästan somnat så hör jag någon som vrålar: JAAAA!! sen kommer Skrabban farande ner för trappen för att berätta att Hammarby gjorde 1-0.. som om jag inte räknat ut det själv.. och som om jag vore det minsta intresserad!?! Nää, kunde inte bry mig mindre...
Så något sova blev det inte, men det hade jag väl inte räknat med heller.. Bara att gilla läget när man bor med en sportfåne =)

Igår kväll fick vi iallafall ett glädjande besked, mammas hund Balder som tillbringat natten på Strömsholms djursjukhus får komma hem idag! Först trodde dom att han hade fått ett diskbråck i nacken eller ryggen, eller en tumör och dom trodde att han skulle vara tvungen att opereras om han skulle klara sig, vilket inte var säkert i vilket fall.
Men röntgen visade att så inte var fallet, tydligen hade han för mkt vätska i ryggmärgen vilket var en vanlig kronisk sjukdom hos den rasen. Det var väl i och för sig ingen rolig prognos det heller, men med medicinering så skulle han kunna leva ett bra liv ändå!
Så nu kan vi andas ut igen och se fram emot att få njuta av hanns underbara närvaro igen =)

2 kommentarer:

  1. HaHaHa, du måste väl vara lite förstående när det blir mål =)..
    sånt är ju viktiga saker ju =)

    SvaraRadera
  2. Ja jag borde väl ha lärt mig det vid det här laget... =)

    SvaraRadera