onsdag 6 april 2011

Har du ngt tips?

Efter att vid några tillfällen försökt att fotografera i ridhus med USELT resultat, beslutade jag mig för att testa googla på det..
Det visade sig finnas massor av sidor med tips om vad man skulle tänka på när man fotade i ridhus!
Mitt problem har varit att bilderna har blivit antingen för mörka eller suddiga i rörelse.
Dessvärre så fanns det ingen så där solklar inställning som alltid fungerade så klart, men en hel del tips så jag får väl testa mig fram..

När Ärtan och Malin hade planerat in hoppning i söndags och min häst skulle vila bestämde jag mig för att åka upp och testa.
När jag var på plats så kom jag bara ihåg vad jag läst om iso, så det var det jag koncentrerade mig på.
Efter några försök så fick jag till ljuset ganska bra, men bilderna blev inte så skarpa som jag hoppats på =(
Ärtan måste dessutom ridit mkt fortare än det så ut live, för på de flesta bilderna ser hon och svarten mest ut som ett suddigt streck.. Å det kan ju inte bero på mina bristande kunskaper när det gäller fotografering och inställningar! =)



Har du några bra enkla tips så tas de tacksamt emot!

2 kommentarer:

  1. samma problem i hitlerskogen på vintern du..

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig det.. =)
    Vi borde hitta oss en foto kurs att gå!

    SvaraRadera