torsdag 25 november 2010

Hjälp mig Berta Stina!


Nu börjar jag snart gråta!
Under flera dagar knatar det runt gubbar med motorsågar och sågar ner träden runt mitt hus. Jag har försökt övertala dom att låta bli, jag har ringt kommunen som äger marken och försökt tala om för dom att jag vill inte ha fri insyn till vare sig Finnlars eller någon annan granne.. Svaret jag fick var att dom ville ha insyn till mig! Bläää.. Nåja dom skulle väl försöka att inte ta så mkt just runt mitt hus blev svaret tillslut.
Men nu när jag kliver ut på trappen så ser jag en stor del av bostadsområdet på Finnlars och innan dom är klara så kommer jag nog även se hela granngården som det oxå har varit en skogs remsa emellan.
Tänkte att Berta Stina kanske kunde komma och kidnappa dom hugg galna gubbarna hem till sig, där dom faktiskt skulle vara uppskattade!
Snälla Berta Stina kom och ta dom nu så kanske jag får ha nått träd kvar!!!

3 kommentarer:

  1. Men för Helskotta.. skicka dom till rävvägen.!!!!!! På stuberten.
    BertaStina skulle sitta o hurra om dom gick runt här med motorsågen =)

    SvaraRadera
  2. Ja, skicka dom dit dom behövs... tänk bara sicken lycklig BertaStina vi hade fått!!!

    SvaraRadera
  3. Det är bara för den som vill ha dom att komma och hämta! För inte verkar dom ha några planer att dra vidare från mig =(

    SvaraRadera