tisdag 22 mars 2011

Roligt!

Idag kom mitt nya objektiv till kameran så jag var ju tvungen att testa det..

Först så blev det naturligtvis hästarna som fick vara modeller =)

Fler bilder på hästar finns på Sigges blogg http://greightsigmund.blogspot.com/

Sedan tog jag med mig kameran när det var dax för prommis med vovven och då hade jag turen att få syn på en älg =)
Älgen var en tålmodig modell! Den stod stilla i nästan 10min medans jag fotade, försökte komma på vilken inställning som var bäst lämpad, ringde syrran för att få tips osv.
Tyvärr så stod den halvt dåld i skogen och jag vågade inte gå närmare, så korten blev inte särskilt bra trotts att jag hade gott om tid på mig..



När jag tröttnat på att titta på älgen så knatade jag vidare och fotade på lite allt möjligt bla. is



Det hade varit riktigt roligt att gå en foto kurs och lära sig förstå och veta när man ska använda de olika inställningar..
Tillsvidare får jag fortsätta att trakassera syrran och Daniel med telefonsamtal, dom nog är ganska trötta på alla mina frågor vid det här laget.. =)

1 kommentar:

  1. Jag går fotokurser för att lära mig massor om att ta bättre bilder med systemkamera! Det kan jag verkligen rekomendera dig att gå, man lär så så himla mycket och kul är det! :)

    SvaraRadera