söndag 27 december 2009

Sönmbrist

Igår kväll när jag slutat jobbet vid 22, åkte jag och hämtade Marit så fick hon göra sällskap mig till Liden och ta in Bläsan. Är lite för mörkrädd för att vilja göra det själv..
Innan jag var klar med allt och hade krupit ner under täcket var klockan efter tolv. Vid tre tiden kom min sambo hem (lite lagom på lyset) och ville berätta allt som hade hänt under kvällen, vilket jag inte var det minsta intresserad av den tiden på dygnet, men lyckades tillsist få honom att förstå att vi kan ta det imorgon..

Kl 04.00 ringde väckarklockan i morse och tyckte att jag skulle hoppa upp, det tyckte inte jag! Men det var väl bara att kravla sig ur sängen och försöka få på sig några kläder. Efter en blick på termometern insåg jag att det var bäst att klä på sig ännu ett lager =( Gick som en sombie till bilen och åkte till stallet, hästarna undrade nog vad det var för idiot som kom in såsandes i stallet vid halv fem på morgonen. Till hälften sovandes lyckades jag klä på dom täckena och släppa ut dom i hagen. Hem och ut på morgon prommis med vovven, byta om och sedan var det dax att bege sig till jobbet.
Tror inte att jag kommer att ha svårt att somna ikväll =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar