lördag 19 december 2009

lördag

Vaknade av telefonen i morse, det var en sjuklig på jobbet som undrade om jag kunde göra en insats Så jag skuttade ur sängen, på med kläderna, drog upp hunden ur korgen och tog en promenad till jobbet (så fick jag Bejos morgon promenad avklarad på vägen!).

Slutade vid 12 så då promenerade jag och Bejo hem och pysslade på lite hemma en stund. Vid tre var det dax att ge sig iväg till stallet, hoppade in i bilen och vred om nyckeln.. STEN DÖD .. hade visst glömt att släcka en lampa så batteriet hade tagit slut. Sprang in och hämtade nyckeln till Pers bil hoppade in och vred om nyckeln.. STEN DÖD!!

Gissa om jag började känna mig stressad och irriterad..
Jagade rätt på pappa som sa att jag fick låna hans bil. Bestämde mig att för att ta sparken dit och hämta bilen, hittade den efter en del letande.. i taket på karporten.. vilket innebar att man var tvungen att flytta på bilen för att få tag på den och det gick ju inte =( Så det var bara att jogga i väg och hämta den.

Full rulle till stallet och fixa allt som skulle fixas, ner på byn och handla, hem och hämta Per skjutsa honom på herrmiddag, till pappa och lämna tillbaka bilen, promenera hem. Drog en lättnadens suck när jag klev upp på gården.. nu skulle jag äntligen få äta mat och lägga mig och vila!


Men ack vad jag bedrog mig! Det visade sig att min kära sambo hade låst ut mig och tagit nyckeln med sig, så där stod jag på trappen utan bil och med nyckeln in i Gåsvarv!

Efter en kvarts väntan ute i kyla så kom det en räddande ängel körandes upp på gården med min nyckel

Hurra! äntligen fick jag komma in i värmen och äta en bit mat och vila en stund innan det var dax att promenera till jobbet för ett natt pass

2 kommentarer: