torsdag 19 juli 2012

Va du var söt

På fyra ben gick den som jag gilla allra bäst,
gilla, gilla, gilla allra bäst.
Jag satte på hans rygg för han var min lilla häst,
var min lilla häst.

Va du var söt min kära lilla Sigge,
va du var snäll min kära lilla häst
Du sade ingenting min kära lilla Sigge,
men det var dig jag gilla bäst

Av allting här i världen jag önskar allra mest,
önskar, önskar, önskar allra mest
att aldrig jag behövt skiljas ifrån min lilla häst,
från min lilla häst

Va du var söt min kära lilla Sigge,
va du var snäll min kära lilla häst
Du sade ingenting min kära lilla Sigge,
men det var dig jag gilla mest


6 kommentarer:

  1. Så tunga dagar, man måste gå igenom =(

    BertaStina torkar en tår för hon vet hur hur svårt det är, o så lever hon i hoppet att han fortfarande är med dig.. Det har BertaStina sett på det okända =) Han finns där i stallet så gå o hälsa på honom.. Sköt om dig.. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dom vänliga och kloka orden, dom värmer!

      Radera
  2. Ja Jonna, så tungt det är och Sigge bär du med dig i hjärtat alltid. Han var så fin och ståtlig... kram på dig vännen

    SvaraRadera
  3. Ja, jag ryser och tårarna är nära! Jag som var helt säker på att han skulle bli frisk!! Jag tänker på honom när jag åker förbi stallet, men det är nog som BertaStina skriver... han finns där i stallet! Ta hand om dig!! Du har en liten tjej som alltid pratar om dig och Sigge, å nu har hon ännu en häst så "tyvärr" kanske de blir en häst intresserad tjej som ni får stå ut med i stallet =) Å de är erat fel så de får ni fixa! =) Kram Jonna från Kristina och Wilma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja Berta Stina har kanske rätt..
      Klart att det blir en häst tjej och vi tar mer än gärna hand om henne! :-)

      Radera