tisdag 10 april 2012

Mental träning

För ett tag sedan kom jag på vad jag skulle vilja göra av mitt liv!
Jag skulle vilja utbilda mig till mental tränare och sedan använda det i samband med jobb som ridlärare. Tror att det hade passat mig bra :-)

Så jag började kolla utbildningar och hittade en del intressanta, men insåg oxå att man är tvungen att ha pengar för att ha råd att betala för dom :-(

Jag funderade på saken ett tag och insåg att om jag utbildade mig till det så skulle jag i vilket fall vara tvungen att flytta för att få ett jobb som gav mig möjlighet att dra nytta av mina utbildningar och få lön för dom utan att själv gå back :-(

Så nu ställer jag mig själv frågan om det vore värt det.. Jag är inte så säker på det...
Ska man satsa på ett liv där man gillar jobbet mer än fritiden eller tvärtom?

Tänk vad enkelt det hade varit om man bara kunde ta med sig alla man ville när man flyttade :-)
Eller varför inte bara flytta drömjobbet dit man bor?!

Nä, det blir nog ingen mental tränare av mig, men drömma kan man ju alltid...

3 kommentarer:

  1. med tanke på hur lite fritid man har så vore det inte så dumt att gilla jobbet mer.

    SvaraRadera
  2. du skulle ju bara våga dra ifrån mig....

    SvaraRadera