onsdag 27 juli 2011

Guld fynd

Det är vad dom borde döpa en viss bilverkstad i Älvdalen till!
När jag skulle till Skåne så bytte jag och pappa bil med varandra, när jag sedan kom hem och skulle byta tillbaka så hade han bokat in min bil på verkstaden. Han påstod att den inte lät så bra, vilket även Skrabban påpekat några ggr.. Men jag tycker att så länge de rullar så kan de ju inte vara nån större fara?!
Ja ja i vilket fall så hade han varit dit med den och det var tydligen hål på avgassystemet, så det skulle lagas.
När jag påpekade då att jag inte var nöjd med valet av verkstad så sa min snälla pappa att jag skulle få det som en försenad födelsedagspresent =) Han är snäll han!!

När jag hämtade den från "Guld fynd" så hade de givetvis hittat fler fel på bilen som behövde lagas, men de skulle beställa hem grejer först.
En vecka senare så hade grejerna kommit och det sista på bilen blev snabbt fixat, dock fick jag en chock när jag fick höra vad kalaset skulle gå på!!
Det var lixom en siffra för mkt med för att jag skulle tycka att det var rimligt och/eller okay!
Det ska bli intressant att se specifikationen när räkningen kommer..

Det var nog inte vad pappsen hade räknat med.. och det skulle jag aldrig gå med på att han betalade åt mig.
Så nu får jag väl ägna mina två kvarvarande semesterveckor åt att leta pantburkar eller nått  =(

Jag och bilar är visst ingen bra kombination..


Nästa gång får det nog bli en sån här istället..

2 kommentarer:

  1. Du Patrik o Carola.. =)
    Har ni en klubb eller..

    Ett guldfynd finns redan här ju =)

    SvaraRadera
  2. Nej men vi borde nog bilda en...
    Tänkte inte på det, då får den heta Gucci istället!

    SvaraRadera